Micro SaaS ötletek – Hogyan találjuk meg a legjobb ötletet?
Ha egy micro SaaS-t szeretnénk elkészíteni, akkor a legfontosabb, hogy jó ötlettel álljunk elő.
Hogyan találhatunk jó micro SaaS ötleteket?
Saját problémáink megfigyelése
Szedjük össze, hogy nekünk milyen problémáink vannak a vállalkozásunkban vagy a magánéletünkben, amikre jól lenne valamilyen megoldást találni. Készítsünk ezekből egy listát.
Azért lehet hasznos a saját problémáinkból kiindulni, mert ha nem válik be az elkészített micro SaaS. Vagyis nem jön elegendő vásárló, akkor is hasznod lehet belőle, mert legalább a te problémád megoldódik.
Piaci rések felfedezése
Ez már bonyolultabb kutatási módszer. Ahhoz, hogy felismerj egy piaci rést, már régóta benne kell lenned az adott területen.
Pl: ha azt látod, hogy szépségszalonoknál a foglalás bonyolult, akkor ezt megkönnyítheted egy szépségszalonokra specializálódott foglalási szoftverrel.

Például hasonló egyszerűre megcsinálni, mint a Cal.com időpontfoglaló
Létező megoldások továbbfejlesztése
Ez lehet az egyik legjobb módja egy jó micro SaaS ötlet megtalálására. Mivel már van egy kiinduló pont, amiből el tudsz indulni, amit csak tovább kell fejlesztened.
Micro SaaS ötlet B2B és B2C területekre
B2B Micro SaaS ötletek
1 – Automatizált API monitoring eszköz
Készíts egy olyan platformot, ami API-ok állapotát monitorozza, figyelmeztet a kiesésekre, és részletes riportokat küld a teljesítményről.
- Célpiac: Fejlesztők, IT csapatok, API-t használó vállalkozások
2 – Social media ütemezési rendszer niche piacokra
Egy kifejezetten kis piaci szereplők (pl. egyéni tanácsadók, szakemberek) számára készült social media ütemezési eszköz.
- Célpiac: Marketingesek, kisvállalkozások
3 – Linképítés automatizálás
Egy linképítésre specializált platform, amely lehetővé teszi ügyfeleknek, hogy könnyedén találjanak releváns webhelyeket és automatikusan generáljanak linkeket SEO-hoz.
- Célpiac: SEO ügynökségek, digitális marketingesek
4 – Időmenedzser eszköz
Egy időkövető és produktivitás menedzsment eszköz, amely lehetővé teszi a feladatok hatékony ütemezését és nyomon követését.
- Célpiac: Freelancerek, vállalkozók
B2C Micro SaaS ötletek
1 – Automatizált költségkalkulátor lakásfelújításhoz: Egy olyan eszköz, amely automatikusan kiszámolja a lakásfelújítás várható költségeit, figyelembe véve az anyagokat és a munkaórákat.
- Célpiac: Lakástulajdonosok, felújításra készülők
2 – Automatizált ajándékötlet generátor: Egy olyan szolgáltatás, amely egyéni preferenciák alapján személyre szabott ajándékötleteket kínál a felhasználók számára.
- Célpiac: Felhasználók, akiknek ajándékokat kell venni különleges alkalmakra
3 – Napi produktivitás növelő eszköz: Egy egyszerű SaaS, ami napi produktivitási célokat és jutalmakat követ nyomon, és segít abban, hogy felhasználók elérjék napi feladataikat. (Ilyen Marc Lou-nak a Habits Garden-je.)
- Célpiac: Egyéni felhasználók, szabadúszók, diákok

Habits Garden – produktivitás növelő eszköz
Hogyan keresek én micro SaaS ötleteket?
2 módszert használok micro SaaS ötletek keresésére:
- A saját problémáimra keresek megoldásokat és ezekre építek szoftvereket.
- Külföldi példákból szerzek ötleteket. Twitteren (X-en) követek több SaaS fejlesztő, akik rengeteg ötletet adnak.
A saját problémákat már kifejtettem. Viszont a Twitter ötletszerzésről, még nem beszéltem.
Igazából ez nem csak Twitteren működik. Meglátsz egy külföldi SaaS-t, ami látod, hogy működik, termeli a pénzt, akkor azt a szoftvert átdolgozhatod a magyarpiacra.
Ezt csinálta ez a svéd fejlesztő, aki lemásolta Pieter Levels Photo AI-t a svédpiacra és rögtön az indításakor keresett vele pénzt:
I launched this week and made my first sales! 🥳
I cloned @levelsio Photo AI. Targeted customers in Sweden that never got exposed to Photo AI. My goal is $100,000/m⚡️
I spent 100+ hours on cloning it and 8 hours getting the first 5 customers.
Should I create a video and share… pic.twitter.com/PDLX1WdiDK
— Johnny Tran (@JohnnetrTran) August 31, 2024
De ahogy mondtam, ez nem csak Twitter-en lehet szuper ötleteket találni. Ott vannak az ötletek a nagy cégek szoftvereiben is. Például van egy nagy SaaS, aminek sok funkciója van. Ebből te kiveszel egy funkciót és azt megépíted micro SaaS-ba.
Ezt csinálta Baretto, aki egy Amazon S3 alternatívát épített a Tiiny.Host-ot. Az Amazon S3 és a Tinny.Host is egy felhőalapú tárolási szolgáltatás, csak az egyik nagyban, a másik kicsiben.
Hasonlóképpen csinálta Lean Zubrezki is, amikor elkészítette a Sync2Sheets-t egy Zapier funkció alternatívát. Zapier egy szoftvereket összekötő rendszer, aminek már több mint 7000 funkciója van. Lean keresett egy Zapier integráció lehetőséget => Notion és Google Sheets összekötést és készített ehhez egy micro SaaS-t.
You can beat Zapier if you focus on a single pair of tools.
For me it was Notion and Sheets, but there are tons of opportunities for others! https://t.co/59kmXXiA3V
— Lean Zubrezki (@LeanZubrezki) July 2, 2024
Hogyan tudjuk meg, hogy egy jó ötletre bukkantunk?
A piackutatás tényleg szükséges?
Miután megtaláltuk az általunk jó ötletnek gondolt micro SaaS ötletet, akkor jöhetne a piackutatás.
Azért csak „jöhetne”, mert szerintem felesleges időpazarlás micro SaaS esetén. Pontosan soha se lehet megmondani, hogy tényleg van-e rá kereslet arra termékre.
Szerintem a legjobb módszer a micro SaaS ötlet letesztelésére, ha gyorsan elkészíted (kb. 1 hét alatt) az első eladható verziót és kiteszel egy vásárlás gombot, ahol valóban meg tudják venni a SaaS-odat.
Ezt Minimum Viable Product-nak nevezzük, amikor egy nagyon alapszintű, de értékesíthető terméket hozunk létre.
Ennél jobb tesztelési módszer szerintem nincs a világon! Mert a vásárlók mindig a bankkártyájukkal szavaznak.

Piackutatás tényleg szükséges?
Visszajelzések gyűjtése és elemzése
Miután megérkeztek az első vásárlók, el lehet kezdni visszajelzéseket gyűjtését, amik alapján tovább fejleszthetjük a SaaS-unkat.
De nem muszáj az első vásárlókat megvárni a visszajelzésekkel, mert kereshetünk tesztelőket, akiknek cserébe ingyenes hozzáférést biztosítunk az induló SaaS-unkhoz.
Fontos, hogy tesztelők releváns tesztelők legyenek! Ne a szüleinket, barátainkat kérjük meg tesztelésre, ha ők nem járatosak ezen a területen.
Következő lépések
Hogyan kezdjünk neki a fejlesztésnek?
Érdemes egy gyors vázlatot elkészíteni mielőtt még a fejlesztésbe belevágnánk. Ez a vázlat biztosítani fogja, hogy azt készítsük el, amit az elején kitaláltunk és ne kalandozzunk el olyan dolgok felé, amik csak bonyolítanák a helyzetünket.
A vázlat elkészítéséhez a Excalidraw-ot szoktam használni.
Kezdődhet az építés!
Ha a vázlat is megvan, akkor elkezdheted a micro SaaS ötletednek az építését.
Arra ügyelj, hogy minél gyorsabban elkészítsd az ötletedet, kb. 1 hét alatt.
Ha mégsem jön be az ötleted, mert senki sem vásárol, NEM SZABAD FELADNOD! Legyen mindig több ötleted, hogy amikor az egyiket elkészíted, akkor jöhet a következő, a következő…